Oferta szkoleniowa GUMed
UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PROGRAMAMI STATYSTYCZNYMI - POWER 3.5 - kurs online [2023-4468-160] [DANE ARCHIWALNE]
Termin: 26-28.06.2023 zapisano komplet uczestnikówOrganizator: Biuro ds. Kształcenia, GUMed
Kontakt: Joanna Radzanowska
ul. M. Skłodowskiej-Curie 3a, 80-210 Gdańsk
tel.: 583491162, fax: 583491111, e-mail: kadrydydaktyka@gumed.edu.pl
Program kursu
Warsztaty
Dzień | Warsztaty |
---|---|
26.06.2023 | Narzędzia wykorzystywane w analizie danych i modelowaniu<br> Wstęp do Środowiska R<br> ● Pretest<br> ● Wprowadzenie do R<br> ● Instalacja R i edytora RStudio<br> ● Zapoznanie się z edytorem RStudio<br> ● Instalacja pakietów<br> ● Wyszukiwanie oraz ładowanie pakietów<br> ● Korzystanie z pomocy w edytorze RStudio<br> ● Konfiguracja ścieżki katalogu roboczego<br> ● Pisanie skryptów<br> ● Zapisywanie skryptów oraz wczytywanie skryptów z pliku<br> ● Zapisywanie wyników analiz do katalogu roboczego<br> |
27.06.2023 | Podstawy Środowiska R<br> ● Wczytywanie danych z różnych źródeł<br> ● Zapisywanie, wczytywanie oraz usuwanie obiektów<br> ● Struktury danych<br> o Liczby<br> o Wektory<br> ● Struktury danych<br> o Macierze<br> o Ramki danych<br> o Listy<br> ● Tworzenie obiektów różnego typu<br> ● Identyfikacja i konwersja obiektów różnego typu<br> ● Operacje na obiektach różnego typu<br> |
28.06.2023 | Przetwarzanie danych w Środowisku R<br> ● Statystyki opisowe dla zmiennych ilościowych i jakościowych<br> ● Statystyki graficzne<br> o Wykres słupkowy<br> o Wykres liniowy<br> o Histogram<br> o Wykres pudełkowy<br> o Wykres gęstości<br> o Korelogram<br> ● Wstępne przetwarzanie danych<br> o Filtrowanie<br> o Sortowanie<br> o Tworzenie i transformowanie zmiennych<br> ● Wstępne przetwarzanie danych<br> o Wybieranie kolumn<br> o Agregaty<br> ● Stosowanie instrukcji warunkowych<br> ● Tworzenie pętli<br> ● Tworzenie oraz stosowanie własnych funkcji<br> ● Generatory liczb losowych<br> ● Przetwarzanie danych<br> o Obserwacje brakujące<br> o Skalowanie, normalizacja<br> ● Macierz kontyngencji<br> ● Posttest<br> |